Subvenció per al manteniment de plantilla destinada a microempreses i autònoms (amb treballadors al seu càrrec)


La Generalitat de Catalunya ha obert el període de sol·licitud de la subvenció per al manteniment de plantilla destinada a microempreses i autònoms, després que el Servei d’Ocupació de Catalunya hagi impulsat un pla de mesures urgents complementàries en matèria de treball i ocupació, entre les quals es troba aquesta mesura urgent per a la reactivació de la situació socioeconòmica derivada de la crisi sanitària de la Covid-19.

Beneficiaris:
Les microempreses, constituïdes legalment, i les persones treballadores autònomes donades d'alta al RETA o a una mutualitat del col·legi professional com a sistema alternatiu amb domicili fiscal i, si escau, el centre de treball a Catalunya, i que ocupin fins a 10 persones treballadores, que hagin vist suspesa la seva activitat per raó de la declaració de l'estat d'alarma regulat al Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19.

Import:
La mesura consisteix en un ajut del 50% del salari mínim interprofessional per a un màxim de 3 persones treballadores i durant sis mesos, o la part proporcional equivalent en el cas de contractes a jornada parcial, sempre i quan aquestes microempreses i persones treballadores autònomes mantinguin el 100% de la plantilla que tenien en el moment anterior a l’estat d’alarma, i com a mínim, durant els 12 mesos següents al reinici de l’activitat.

Requisits:
Entre altres qüestions:
  1. Ser persona treballadora autònoma o microempresa que ocupin fins a 10 persones treballadores i tinguin un volum de negoci anual o amb un balanç general anual que no superi els 2 milions d'euros, constituïdes legalment i amb establiment operatiu a Catalunya.
  2. Estar en situació d'alta al RETA o a una mutualitat del col·legi professional com a sistema alternatiu en el cas de les persones autònomes, i estar legalment constituïda en el cas de les microempreses, abans del 14 de març de 2020, data de la declaració de l'estat d'alarma.
  3. Tenir el domicili fiscal i, si escau, el centre de treball de la persona treballadora autònoma o microempresa en un municipi de Catalunya.
  4. Haver vist suspesa l’activitat econòmica o bé haver patit una reducció dràstica i involuntària de més del 75% de la facturació en comparació amb el mateix període de l'any anterior i a conseqüència de la Covid-19.
  5. Mantenir el 100% la plantilla que tenien en el moment en què es va declarar l'estat d'alarma, com a mínim, durant els dotze mesos següents a l'atorgament de l'ajut per al reinici de l'activitat.

Termini de sol·licitud:
Fins al 30 de setembre o fins a exhaurir el pressupost i el procediment és de concurrència no competitiva, és a dir, per ordre de presentació de les sol·licituds.

Per tal d’ampliar informació i obtenir assessorament, no dubtis a posar-te en contacte amb la teva assessoria TAX Economistes i Advocats.

Joresp 
L'assessoria de Premià de Dalt 
Grup Tax