IMPORTANT QUOTA AUTÒNOMS 2014

Una altra "colada" de la ministra Fátima Báñez a la quota dels autònoms.

El RD 16/2013 que es va publicar a finals de desembre del 2013, ve amb lletra petita. 
La Disposició Addicional segona d'aquest RD estableix:

"Para los trabajadores incluidos en el Régimen Especial de los Trabajadores por Cuenta Propia o Autónomos que en algún momento de cada ejercicio económico y de manera simultánea hayan tenido contratado a su servicio un número de trabajadores por cuenta ajena igual o superior a diez, la base mínima de cotización para el ejercicio siguiente tendrá una cuantía igual a la correspondiente para los trabajadores encuadrados en el grupo de cotización 1 del Régimen General.
Dicha base mínima de cotización será también aplicable en cada ejercicio económico a los trabajadores autónomos incluidos en este régimen especial al amparo de lo establecido en la disposición adicional vigésima séptima del texto refundido de la Ley General de la Seguridad Social y del artículo 21.3 de la Ley 4/1997, de 24 de marzo, de Sociedades Laborales, a excepción de aquellos que causen alta inicial en el mismo, durante los 12 primeros meses de su actividad, a contar desde la fecha de efectos de dicha alta"

Això suposa un increment de la base de cotització i per tant de la quota a pagar. Els autònoms afectats segons el RD seran aquells autònoms que tinguin deu o més treballadors al seu càrrec o autònoms que exerceixin funcions de direcció i gerència que comporta el càrrec de conseller o administrador o prestin altres serveis per una societat mercantil capitalista, a títol lucratiu i de forma habitual, personal i directa, sempre que posseeixin el control efectiu, directe o indirecte, de la societat. S'entendrà en tot cas que es produeix aquesta circumstància, quan les accions o participacions de l'autònom suposin, com a mínim, la meitat del capital social.

Què implica? Una cotització de 1.051,50 i una quota de 314,40€, enlloc d'una base de cotització de 875,70 i una quota de 261,83 (mínim pel 2014)